UWAGA!!!
Nabór wniosków zostaje przedłużony do dnia 04.09.2024r.
Powiatowy Urząd Pracy w Lublińcu informuje, że można składać wnioski o sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków
REZERWY Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
PRZED WYPEŁNIENIEM I ZŁOŻENIEM WNIOSKU NALEŻY ZAPOZNAĆ SIĘ Z PEŁNĄ PONIŻSZĄ INFORMACJĄ O NABORZE.
WNIOSKI BĘDĄ PRZYJMOWANE W OKRESIE od 23.08.2024r. do 04.09.2024r.
Urząd zastrzega sobie możliwość przedłużenia naboru wniosków w przypadku małego zainteresowania w pierwotnie ustalonym terminie.
Wniosek należy złożyć (na aktualnym druku) wraz z załącznikami i niezbędnymi
dokumentami:
Nabór wniosków zostaje przedłużony do dnia 04.09.2024r.
Powiatowy Urząd Pracy w Lublińcu informuje, że można składać wnioski o sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków
REZERWY Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
PRZED WYPEŁNIENIEM I ZŁOŻENIEM WNIOSKU NALEŻY ZAPOZNAĆ SIĘ Z PEŁNĄ PONIŻSZĄ INFORMACJĄ O NABORZE.
WNIOSKI BĘDĄ PRZYJMOWANE W OKRESIE od 23.08.2024r. do 04.09.2024r.
Urząd zastrzega sobie możliwość przedłużenia naboru wniosków w przypadku małego zainteresowania w pierwotnie ustalonym terminie.
Wniosek należy złożyć (na aktualnym druku) wraz z załącznikami i niezbędnymi
dokumentami:
- w formie papierowej należy złożyć w siedzibie tut. Urzędu (informacja-parter lub sekretariat I piętro) od poniedziałku do piątku w godzinach
od 7:00 do 15:00;
- drogą pocztową (decyduje data stempla pocztowego) na adres
PUP Lubliniec, 42-700 Lubliniec, ul. Sobieskiego 9;
- w formie elektronicznej poprzez portal: praca.gov.pl.
Adres skrytki ePUAP: /PUP_Lubliniec/SkrytkaESP
(złożenie dokumentów w ww. formie wymaga posiadania podpisu elektronicznego)
w terminie od 23.08.2024r. do 04.09.2024r.
Wnioski złożone w innym terminie oraz w formie innej niż określona w informacji o naborze- nie będą rozpatrywane.
Wnioski będą rozpatrywane po zakończeniu naboru, nie decyduje kolejność wpływu wniosków!
Pracodawca składając wniosek powinien posiadać w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowym Rejestrze Sądowym adres siedziby lub miejsce wykonywania działalności zgodnie z właściwością miejscową urzędu. W przypadku podmiotów nie podlegających wpisowi do CEIDG/KRS pracodawca przedstawia kopię dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej i miejsca prowadzenia działalności.
Jednocześnie Powiatowy Urząd Pracy zaznacza, że rozpoczęcie kształcenia ustawicznego należy planować najwcześniej od dnia 01.10.2024r.,
a zakończenie kształcenia nie później niż do 30.11.2024r.
MAKSYMALNA KWOTA DOFINANSOWANIA NA
1 OSOBĘ WYNOSI 5.000 zł
(złożenie dokumentów w ww. formie wymaga posiadania podpisu elektronicznego)
w terminie od 23.08.2024r. do 04.09.2024r.
Wnioski złożone w innym terminie oraz w formie innej niż określona w informacji o naborze- nie będą rozpatrywane.
Wnioski będą rozpatrywane po zakończeniu naboru, nie decyduje kolejność wpływu wniosków!
Pracodawca składając wniosek powinien posiadać w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowym Rejestrze Sądowym adres siedziby lub miejsce wykonywania działalności zgodnie z właściwością miejscową urzędu. W przypadku podmiotów nie podlegających wpisowi do CEIDG/KRS pracodawca przedstawia kopię dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej i miejsca prowadzenia działalności.
Jednocześnie Powiatowy Urząd Pracy zaznacza, że rozpoczęcie kształcenia ustawicznego należy planować najwcześniej od dnia 01.10.2024r.,
a zakończenie kształcenia nie później niż do 30.11.2024r.
MAKSYMALNA KWOTA DOFINANSOWANIA NA
1 OSOBĘ WYNOSI 5.000 zł
Powiatowy Urząd Pracy w Lublińcu w ramach REZERWY Krajowego Funduszu Szkoleniowego dysponuje środkami finansowymi w kwocie 178.922,20 zł.
Składany wniosek musi mieścić się w obszarze przynajmniej jednego z priorytetów wydatkowania ustalonych przez Radę Rynku Pracy na rok 2024.
W ramach środków REZERWY KFS zostały ustalone priorytety wydatkowania, które
przedstawiają się następująco:
SZCZEGÓŁOWY OPIS PRIORYTETÓW:
Priorytet A
Wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników Centrów Integracji Społecznej, Klubów Integracji Społecznej, Warsztatów Terapii Zajęciowej, Zakładów Aktywności Zawodowej, członków lub pracowników spółdzielni socjalnych oraz pracowników zatrudnionych w podmiotach posiadających status przedsiębiorstwa społecznego wskazanych na liście/rejestrze przedsiębiorstw społecznych prowadzonym przez MRPiPS
Podmioty uprawnione do korzystania z środków w ramach tego priorytetu to:
CIS i KIS to jednostki prowadzone przez JST, organizacje pozarządowe, podmioty kościelne lub spółdzielnie socjalne. Centra i Kluby Integracji Społecznej zatrudniają kadrę odpowiedzialną za reintegrację społeczną i zawodową uczestników. O przyznaniu statusu CIS decyduje Wojewoda, który prowadzi także rejestr tych podmiotów. Ponadto wojewoda prowadzi również rejestr KIS. CIS może prowadzić działalność wytwórczą, handlową lub usługową oraz działalność wytwórczą w rolnictwie. W związku z tym Centrum zatrudnia pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie danej działalności, a ponadto pracownika socjalnego, instruktorów zawodu oraz inne osoby prowadzące reintegrację społeczną i zawodową.
WTZ mogą być tworzone, przez fundacje, stowarzyszenia i inne podmioty. Działają one w celu rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych. Podmiot prowadzący WTZ zawiera z samorządem powiatu umowę regulującą między innymi warunki i wysokość dofinansowania kosztów utworzenia i działalności warsztatu ze środków PFRON.
W WTZ zatrudnieni są psycholodzy, instruktorzy terapii zajęciowej, specjaliści do spraw rehabilitacji lub rewalidacji. Ponadto WTZ może zatrudniać: pielęgniarkę lub lekarza, pracownika socjalnego, instruktora zawodu, a także inne osoby niezbędne do prawidłowego funkcjonowania warsztatu.
Pracodawcy zamierzający skorzystać z tego priorytetu powinni wykazać, że współfinansowane ze środków KFS działania zmierzające do podniesienia kompetencji pracowników związane są z ich zadaniami realizowanymi w CIS, KIS, WTZ, ZAZ, przedsiębiorstwie społecznym lub spółdzielni socjalnej.
Przedsiębiorstwa społeczne wpisane do wykazu przedsiębiorstw społecznych, który zgodnie z ustawą o ekonomii społecznej prowadzony jest przez MRiPS w systemie Rejestr Jednostek Pomocy Społecznej (RJPS), pod adresem https://rjps.mpips.gov.pl/RJPS/RU/start.do?id_menu=59.
Wykaz zawiera tylko przedsiębiorstwa społeczne, którym status ten został nadany przez wojewodę, odpowiedniego ze względu na siedzibę podmiotu. Nadanie statusu odbywa się poprzez wydanie decyzji administracyjnej, po wcześniejszej dokładnej weryfikacji spełniania przez wnioskujący podmiot warunków określonych w ustawie o ekonomii
społecznej. Z tego względu nie ma konieczności prowadzenia dodatkowej weryfikacji na potrzeby ustalenia czy pracodawca aplikujący o wsparcie spełnia przesłanki niezbędne do uzyskania tego statusu, wystarczy jedynie sprawdzić, czy w momencie składania wniosku figuruje on w rejestrze przedsiębiorstw społecznych. Status przedsiębiorstwa społecznego mogą uzyskać m.in. organizacje pozarządowe (np. fundacje i stowarzyszenia) spółki non-profit, spółdzielnie socjalne, a także kościelne osoby prawne.
Spółdzielnie socjalne – to podmioty wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego, na tej podstawie można zweryfikować ich formę prawną. Niektóre spółdzielnie socjalne mogą uzyskać status przedsiębiorstwa społecznego. W takiej sytuacji ich uprawnienia do skorzystania ze wsparcia w ramach tego priorytetu można
potwierdzić na podstawie listy przedsiębiorstw społecznych, o której mowa powyżej. Bez względu na to, czy spółdzielnia socjalna posiada status przedsiębiorstwa społecznego, jest ona uprawniona do skorzystania ze środków w ramach tego priorytetu.
Zakłady aktywności zawodowej – to podmioty, które mogą być tworzone przez gminę, powiat oraz fundację, stowarzyszenie lub inną organizację społeczną, decyzję o przyznaniu statusu zakładu aktywności zawodowej wydaje wojewoda.
Ze środków w ramach tego priorytetu korzystać mogą wszyscy pracownicy przedsiębiorstw społecznych i ZAZ oraz pracownicy i członkowie spółdzielni socjalnych. Nie ma potrzeby weryfikowania, czy pracownik, którego przeszkolenie ma być wsparte ze środków KFS należy do grupy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym lub do osób wymienionych w art. 4 ust 1 ustawy o spółdzielniach socjalnych.
Priorytet B
Wsparcie kształcenia ustawicznego osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności
Wnioskodawca składający wniosek o środki w ramach powyższego priorytetu powinien udowodnić posiadanie przez kandydata na szkolenie orzeczenia o niepełnosprawności tj. przedstawić orzeczenie o niepełnosprawności kandydata na szkolenie bądź oświadczenie o posiadaniu takiego orzeczenia. Temat szkolenia/kursu nie jest narzucony z góry. W uzasadnieniu należy wykazać potrzebę nabycia umiejętności.
Priorytet C
Wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które mogą udokumentować wykonywanie przez co najmniej 15 lat prac w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, a którym nie przysługuje prawo do emerytury pomostowej.
Priorytet ten promuje działania wobec osób pracujących w warunkach niszczących zdrowie i w szczególności powinien objąć osoby, które nie mają prawa do emerytury pomostowej. Wykaz prac w szczególnych warunkach stanowi załącznik nr 1, a prac o szczególnym charakterze - załącznik nr 2 do ustawy z dnia 19 grudnia 2008 roku o emeryturach pomostowych (Dz. U. z 2023, poz. 164)
Priorytet D
Wsparcie kształcenia ustawicznego w obszarach/branżach kluczowych dla rozwoju powiatu/województwa wskazanych w dokumentach strategicznych/planach rozwoju
Warunkiem dostępu do niniejszego priorytetu jest posiadanie jako przeważającego (według stanu na 1 stycznia 2024 roku) odpowiedniego kodu PKD.
Na podstawie badania: Barometr zawodów 2024r. (dostępny w załączniku) jako obszary/branże wymagające szczególnego wsparcia w postaci szkoleń uznano:
- Transport i gospodarka magazynowa- sekcja H, kod 49;
- Działalność związana z zakwaterowaniem i usługami gastronomicznymi- sekcja I, kody 55-56;
- Opieka zdrowotna i pomoc społeczna- sekcja Q, kody 86-88;
- Budownictwo- sekcja F, kody 41-43;
- Edukacja- sekcja P, kod 85;
- Działalność profesjonalna, naukowa i techniczna- sekcja M, kod 69.
Pracodawca powinien spełnić dwa warunki dostępu do priorytetu równocześnie.
Wniosek powinien zawierać wiarygodne uzasadnienie konieczności nabycia nowych umiejętności oraz oświadczenie pracodawcy co do spełnienia warunku dostępu do priorytetu (załącznik dostępny pod informacją o naborze)
Do wniosku pracodawca dołącza:
1. Załącznik nr 1 - Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis wzór dostępny na stronie internetowej: www.uokik.gov.pl w zakładce pomoc publiczna / informacje dodatkowe / formularze informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc.
2. Załącznik nr 2 - Dokument potwierdzający formę prawną prowadzonej działalności:
1) dokument potwierdzający wpis do CEIDG (http://prod.ceidg.gov.pl) lub do KRS (http://krs.ms.gov.pl) w formie wydruku ze strony internetowej;
2) w przypadku spółki cywilnej - należy przedłożyć kserokopię umowy spółki cywilnej oraz wpis do CEIDG wszystkich wspólników w formie wydruku ze strony internetowej;
3) podmioty nie prowadzące działalności gospodarczej:
a) w przypadku Urzędów Gmin - należy przedłożyć kserokopię uchwały Rady Gminy w sprawie
uchwalenia statutu gminy wraz z zaświadczeniem o wyborze na stanowisko wójta/burmistrza gminy oraz kserokopię zaświadczenia z Urzędu Statystycznego o nadaniu nr REGON i kserokopię decyzji z US w sprawie nadania nr NIP;
b) w przypadku szkół, przedszkoli należy przedłożyć kserokopię aktu założycielskiego szkoły/
przedszkola lub pierwszych stron statutu szkoły/ przedszkola, powołanie na stanowisko dyrektora
szkoły/ przedszkola wraz z pełnomocnictwem do składania oświadczeń woli oraz kserokopię
zaświadczenia z Urzędu Statystycznego o nadaniu nr REGON i kserokopię decyzji z US w sprawie
nadania nr NIP.
3. Załącznik nr 3 – Wykaz osób które mają zostać objęte działaniami finansowanymi z Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
4. Załącznik nr 4 - Oświadczenie o uzyskaniu bądź nie uzyskaniu pomocy de minimnis.
5. Załącznik nr 5 – Klauzula informacyjna dla pracodawcy.
6. Załącznik nr 6- Oświadczenie- sankcje Rosja
7. Wzór dokumentu wystawianego przez realizatora usługi potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników kształcenia ustawicznego.
8. Kserokopię posiadanego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego certyfikatu jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego
9. Program kształcenia lub/i zakres egzaminu.
10. Informacje dodatkowe o wybranym realizatorze usługi finansowanej z KFS w zakresie posiadanych certyfikatów i prowadzenie analiz skuteczności usługi – o ile są znane pracodawcy.
11. Pozyskane oferty od wszystkich realizatorów usługi, których Wnioskodawca wskazuje w treści wniosku w celu dokonania porównania dostępnych ofert rynkowych i uzasadnienia wyboru realizatora usługi (wszystkie 3 oferty należy dołączyć wyłącznie w wersji papierowej), z czego:
1) w przypadku ubiegania się o sfinansowanie kosztów kursu lub studiów podyplomowych należy załączyć ofertę kursu lub studiów podyplomowych zawierającą program kształcenia ustawicznego sporządzony i podpisany przez realizatora kształcenia ustawicznego. Wyjątek stanowi wydruk oferty kształcenia ze strony internetowej, który powinien zawierać adres internetowy tej strony;
2) w przypadku ubiegania się o sfinansowanie kosztów egzaminu należy załączyć ofertę zawierającą zakres egzaminu sporządzony i podpisany przez realizatora. Wyjątek stanowi wydruk oferty kształcenia ze strony internetowej, który powinien zawierać adres internetowy tej strony
12. Kserokopia dokumentu potwierdzającego miejsce prowadzenia działalności, np. umowa najmu, dzierżawy, akt własności (w przypadku gdy miejsce nie wynika z dokumentacji rejestrowej Wnioskodawcy, a wniosek składany jest do PUP właściwego na to miejsce).
13. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wnioskodawcy oraz składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań w jego imieniu udzielone przez osoby uprawnione (nie jest wymagane jeżeli osoba podpisująca wniosek i umowę jest upoważniona do reprezentowania Wnioskodawcy w dokumencie rejestracyjnym, który został przedłożony)
14. Załącznik stanowiący oświadczenie pracodawcy o spełnieniu Priorytetu (zgodnie z wybranym przez Wnioskodawcę priorytetem)
15. W przypadku wyboru Priorytetu D- Oświadczenie pracodawcy w spełnieniu priorytetu według wzoru dostępnego w dokumentach do pobrania załączonych pod informacją o naborze.
16. Potwierdzenie posiadania rachunku bankowego.
Przy rozpatrywaniu wniosków starosta uwzględnia:
- Zgodność dofinansowanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok.
- Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy.
- Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do finansowania ze środków KFS
w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku. - Posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego.
- W przypadku kursów- posiadanie przez realizatora usługi dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego.
- Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS.
- Możliwości sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów środków KFS.
- Korzystanie przez wnioskodawcę ze środków KFS w latach poprzednich.
W przypadku niewystarczających środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego pozostających w dyspozycji urzędu pracy, dopuszcza się możliwość zmiany wysokości kwoty na 1 uczestnika.
Wniosek należy wypełnić czytelnie.
W przypadku złożenia przez Pracodawcę wniosku nie zawierającego wszystkich załączników, o których mowa w § 5 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia.
Wnioski oraz niezbędne załączniki znajdują się pod informacją o naborze.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 34 350 60 73 lub w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Lublińcu- pokój nr 1 (parter).
Osoba do kontaktu: specjalista do spraw rozwoju zawodowego- Katarzyna Kubanek.