Nabór wniosków z Rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Lublińcu informuje, że można składać wnioski o sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków

REZERWY Krajowego  Funduszu Szkoleniowego.

Powiatowy Urząd Pracy w Lublińcu informuje, że zgodnie z art. 443 Ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia nabór wniosków oraz zawieranie, realizacja i rozliczanie umów o finansowanie działań w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego w roku 2025 odbywa się na podstawie dotychczasowych przepisów

(tj. na zasadach obowiązujących przed wejściem w życie ww. ustawy)

PRZED WYPEŁNIENIEM I ZŁOŻENIEM WNIOSKU NALEŻY ZAPOZNAĆ SIĘ W CAŁOŚCI Z PONIŻSZĄ INFORMACJĄ O NABORZE.

WNIOSKI BĘDĄ PRZYJMOWANE W OKRESIE  od 29.07.2025r. do 04.08.2025r.

Urząd zastrzega sobie możliwość przedłużenia naboru wniosków w przypadku małego zainteresowania w pierwotnie ustalonym terminie.

Wniosek należy złożyć (na aktualnym druku) wraz z załącznikami i niezbędnymi

dokumentami:

  • w formie papierowej należy złożyć w siedzibie tut. Urzędu (informacja-parter lub sekretariat I piętro) od poniedziałku do piątku w godzinach

od 7:00 do 15:00;

  • drogą pocztową (decyduje data stempla pocztowego) na adres

PUP Lubliniec, 42-700 Lubliniec, ul. Sobieskiego 9;

  • w formie elektronicznej poprzez portal: praca.gov.pl.

Adres skrytki ePUAP: /PUP_Lubliniec/SkrytkaESP

(złożenie dokumentów w ww. formie wymaga posiadania podpisu elektronicznego)

w terminie od 29.07.2025r. do 04.08.2025r.

Wnioski złożone w innym terminie oraz w formie innej niż określona w informacji o naborze- nie będą rozpatrywane.

Wnioski będą rozpatrywane po zakończeniu naboru, nie decyduje kolejność wpływu wniosków!

Urząd w terminie do 30 dni od dnia złożenia wniosku informuje wnioskodawcę o sposobie rozpatrzenia wniosku z zastrzeżeniem możliwości wydłużenia tego terminu w przypadku zbyt dużej liczby wniosków, które wpłyną podczas naboru. W przypadku decyzji Dyrektora o wydłużeniu terminu Wnioskodawca zostanie o tym fakcie poinformowany pisemnie.

Pracodawca składając wniosek powinien posiadać w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowym Rejestrze Sądowym adres siedziby lub miejsce wykonywania działalności zgodnie z właściwością miejscową urzędu. W przypadku podmiotów nie podlegających wpisowi do CEIDG/KRS pracodawca przedstawia kopię dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej i miejsca prowadzenia działalności.

Jednocześnie Powiatowy Urząd Pracy zaznacza, że rozpoczęcie kształcenia ustawicznego należy planować najwcześniej od dnia 15.09.2025r.,

a zakończenie kształcenia nie później niż do 30.11.2025r.

MAKSYMALNA KWOTA DOFINANSOWANIA NA 1 OSOBĘ WYNOSI 6.000 zł

Pamiętać jednak należy, iż wskazany kandydat może skorzystać z dofinansowania kosztów kształcenia ze środków KFS do łącznej kwoty nie przekraczającej 6.000 zł w danym roku.

Powiatowy Urząd Pracy w Lublińcu w ramach REZERWY Krajowego Funduszu Szkoleniowego dysponuje środkami finansowymi w kwocie 220.467,10 zł.

Składany wniosek musi mieścić się w obszarze przynajmniej jednego z priorytetów wydatkowania ustalonych przez Radę Rynku Pracy na rok 2025.

W ramach  środków REZERWY KFS zostały ustalone priorytety wydatkowania, które przedstawiają się następująco:

 

SZCZEGÓŁOWY OPIS PRIORYTETÓW:

Priorytet nr 10

Wsparcie kształcenia ustawicznego osób po 50 roku życia.

W ramach niniejszego priorytetu środki KFS będą mogły sfinansować kształcenie ustawiczne osób wyłącznie w wieku powyżej 50 roku życia (zarówno pracodawców jak i pracowników).

Decyduje wiek osoby, która skorzysta z wybranej formy kształcenia ustawicznego, w momencie składania przez pracodawcę wniosku o dofinansowanie w Powiatowym Urzędzie Pracy.

Temat szkolenia/kursu nie jest narzucony z góry. W uzasadnieniu należy wykazać potrzebę nabycia umiejętności.

Konieczne jest złożenie przez pracodawcę stosownego oświadczenia o spełnieniu priorytetu, które jest dostępne w dokumentach do pobrania znajdujących się pod informacją o naborze.

Priorytet nr 11

Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.

Wnioskodawca składający wniosek o środki w ramach powyższego priorytetu powinien udowodnić posiadanie przez kandydata na szkolenie orzeczenia o niepełnosprawności tj. przedstawić orzeczenie o niepełnosprawności kandydata na szkolenie bądź oświadczenie o posiadaniu takiego orzeczenia.

Temat szkolenia/kursu nie jest narzucony z góry. W uzasadnieniu należy wykazać potrzebę nabycia umiejętności.

Konieczne jest złożenie przez pracodawcę stosownego oświadczenia o spełnieniu priorytetu, które jest dostępne w dokumentach do pobrania znajdujących się pod informacją o naborze.

Priorytet nr 12

Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z niskim wykształceniem.

Ze wsparcia w ramach tego priorytetu mogą skorzystać osoby, które nie mają świadectwa dojrzałości, w tym nie ukończyły szkoły na jakimkolwiek poziomie. Jedynym wymogiem jest  aby wnioskodawca wskazał we wniosku, że pracownik kierowany na wnioskowaną formę kształcenia ustawicznego spełnia kryteria dostępu. Obszar czy branża do której należy wnioskodawca a także temat szkolenia nie jest istotny.

Konieczne jest złożenie przez pracodawcę stosownego oświadczenia o spełnieniu priorytetu, które jest dostępne w dokumentach do pobrania znajdujących się pod informacją o naborze.

Priorytet nr 13

Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w obszarach/branżach, które powiatowe urzędy pracy określą na podstawie wybranych przez siebie dokumentów strategicznych, analiz czy planów rozwoju jako istotne dla danego powiatu czy województwa.

Warunkiem dostępu do niniejszego priorytetu jest posiadanie jako przeważającego (według stanu na 1 stycznia 2025 roku) odpowiedniego kodu PKD.

Na podstawie badania: Barometr zawodów 2025r. (dostępny w załączniku) jako obszary/branże wymagające szczególnego wsparcia w postaci szkoleń uznano:

  • Transport i gospodarka magazynowa- sekcja H, kod 49;
  • Opieka zdrowotna i pomoc społeczna- sekcja R, kody 86-88;
  • Budownictwo- sekcja F, kody 41-43;
  • Edukacja- sekcja Q, kod 85;
  • Przetwórstwo przemysłowe- sekcja C, kody 24-30; 32-33;
  • Pozostała działalność usługowa- sekcja T, kod 95;
  • Administracja publiczna i obrona narodowa; obowiązkowe ubezpieczenia społeczne-sekcja P, kod 84;
  • Działalność profesjonalna, naukowa i techniczna- sekcja N, kod 69.

​​​​​​​​​​​​W obecnym stanie prawnym pracownicy służb mundurowych, w tym funkcjonariusze Państwowej Straży Pożarnej mogą korzystać ze środków KFS. Warunkiem skorzystania ze szkoleń jest jednak posiadanie statusu pracodawcy bądź pracownika zgodnie z przepisami ustawy Kodeks pracy odpowiednio artykułem 3 lub 2.

Równocześnie pracodawca ma udowodnić, że wnioskowana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie powiatu odpowiedniego dla miejsca wykonywania pracy. Powiatowy Urząd Pracy w Lublińcu przy ocenie wniosków będzie opierał się na zawodach deficytowych określonych w badaniu: barometr zawodów 2025 (dostępny w załączniku) lub na stronie internetowej www.barometrzawodow.pl

Pracodawca powinien spełnić dwa warunki dostępu do priorytetu równocześnie.

Wniosek powinien zawierać wiarygodne uzasadnienie konieczności nabycia nowych umiejętności.

​​​​​​​Konieczne jest złożenie przez pracodawcę stosownego oświadczenia o spełnieniu priorytetu, które jest dostępne w dokumentach do pobrania znajdujących się pod informacją o naborze.

Do wniosku pracodawca dołącza:

1. Załącznik nr 1  - Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis  wzór dostępny na stronie internetowej: www.uokik.gov.pl w zakładce pomoc publiczna / informacje dodatkowe / formularze informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc. (dostępny w załącznikach znajdujących się pod informacją o naborze)

2. Załącznik nr 2 - Dokument potwierdzający formę prawną prowadzonej działalności:

1) dokument potwierdzający wpis do CEIDG (http://prod.ceidg.gov.pl) lub do KRS (http://krs.ms.gov.pl) w formie wydruku ze strony internetowej;

2) w przypadku spółki cywilnej - należy przedłożyć kserokopię umowy spółki cywilnej oraz wpis do CEIDG wszystkich wspólników w formie wydruku ze strony internetowej;

3) podmioty nie prowadzące działalności gospodarczej:

a) w przypadku Urzędów Gmin - należy przedłożyć kserokopię uchwały Rady Gminy w sprawie
uchwalenia statutu gminy wraz z zaświadczeniem o wyborze na stanowisko wójta/burmistrza gminy oraz kserokopię zaświadczenia z Urzędu Statystycznego o nadaniu nr REGON i kserokopię decyzji z US w sprawie nadania nr NIP;

b) w przypadku szkół, przedszkoli należy przedłożyć kserokopię aktu założycielskiego szkoły/
przedszkola lub pierwszych stron statutu szkoły/ przedszkola, powołanie na stanowisko dyrektora
szkoły/ przedszkola wraz z pełnomocnictwem do składania oświadczeń woli oraz kserokopię
zaświadczenia z Urzędu Statystycznego o nadaniu nr REGON i kserokopię decyzji z US w sprawie
nadania nr NIP.

3. Załącznik nr 3 – Wykaz osób które mają zostać objęte działaniami finansowanymi z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (załącznik znajduje się we wniosku).

4. Załącznik nr 4 - Oświadczenie o uzyskaniu bądź nie uzyskaniu pomocy de minimnis  (załącznik znajduje się we wniosku).

5. Załącznik nr 5 Klauzula informacyjna dla pracodawcy (załącznik znajduje się we wniosku).

6. Załącznik nr 6- Oświadczenie- sankcje Rosja (załącznik znajduje się we wniosku).

7. Należy załączyć do wniosku- wzór dokumentu wystawianego przez realizatora usługi potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników kształcenia ustawicznego.

8. Należy załączyć do wniosku- kserokopię posiadanego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego certyfikatu jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego (jeżeli posiada).

9.  Należy załączyć do wniosku- program  kształcenia lub/i zakres egzaminu.

10Należy załączyć do wniosku informacje dodatkowe o wybranym realizatorze usługi finansowanej z KFS w zakresie   posiadanych certyfikatów i prowadzenie analiz skuteczności usługi – o ile są znane pracodawcy.

11. Należy załączyć do wniosku- pozyskane oferty od wszystkich realizatorów usługi, których Wnioskodawca wskazuje w treści wniosku w celu dokonania porównania dostępnych ofert rynkowych i uzasadnienia wyboru realizatora usługi (wszystkie 3 oferty należy dołączyć wyłącznie w wersji papierowej), z czego:

1) w przypadku ubiegania się o sfinansowanie kosztów kursu lub studiów podyplomowych należy załączyć ofertę kursu lub studiów podyplomowych zawierającą program kształcenia ustawicznego sporządzony i podpisany przez realizatora kształcenia ustawicznego. Wyjątek stanowi wydruk oferty kształcenia ze strony internetowej, który powinien zawierać adres internetowy tej strony;

2) w przypadku ubiegania się o sfinansowanie kosztów egzaminu należy załączyć ofertę zawierającą zakres egzaminu sporządzony i podpisany przez realizatora. Wyjątek stanowi wydruk oferty kształcenia ze strony internetowej, który powinien zawierać adres internetowy tej strony w celu weryfikacji.

12. Kserokopia dokumentu potwierdzającego miejsce prowadzenia działalności, np. umowa najmu, dzierżawy, akt własności (TYLKO w przypadku gdy miejsce nie wynika z dokumentacji rejestrowej Wnioskodawcy, a wniosek składany jest do PUP właściwego na to miejsce).

13. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wnioskodawcy oraz składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań w jego imieniu udzielone przez osoby uprawnione (nie jest wymagane jeżeli osoba podpisująca wniosek i umowę jest upoważniona do reprezentowania Wnioskodawcy w dokumencie rejestracyjnym, który został przedłożony)

14.  Należy załączyć do wniosku załącznik stanowiący oświadczenie pracodawcy o spełnieniu Priorytetu zgodnie z wybranym przez Wnioskodawcę priorytetem (dostępny w załącznikach znajdujących się pod informacją o naborze).

15. Należy załączyć do wniosku Potwierdzenie posiadania rachunku bankowego ( za potwierdzenie uznaje się zaświadczenie wydrukowane lub pozyskane z banku lub oświadczenie pracodawcy, które zawiera informacje o byciu właścicielem wskazanego rachunku wraz z podaniem nazwy pracodawcy oraz nazwy banku; proszę nie załączać wydruków transakcji bankowych- nie będą one traktowane jako potwierdzenie)

 Przy rozpatrywaniu wniosków starosta uwzględnia:

  1. Zgodność dofinansowanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok.
  2. Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy.
  3. Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do finansowania ze środków KFS
    w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku.
  4. Posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego.
  5. W przypadku kursów- posiadanie przez realizatora usługi dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego.
  6. Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS.
  7. Możliwości sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów środków KFS.
  8. Korzystanie przez wnioskodawcę ze  środków KFS w latach poprzednich.
  9. Korzystanie przez wnioskodawcę ze środków KFS na tych samych pracowników w poprzednich naborach zarówno w latach ubiegłych jak i w roku bieżącym.

W przypadku niewystarczających środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego pozostających w dyspozycji urzędu pracy, dopuszcza się możliwość zmiany wysokości kwoty na 1 uczestnika.

WNIOSEK NALEŻY WYPEŁNIĆ CZYTELNIE.

Proszę zwrócić szczególną uwagę na poprawność wyliczeń kwot wnioskowanych.

W przypadku złożenia przez Pracodawcę wniosku nie zawierającego wszystkich załączników, o których mowa w § 5 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego  wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia.

Wnioski oraz niezbędne załączniki znajdują się pod informacją o naborze.

Szczegółowe informacje można uzyskać:

- 34 350 60 73 (pokój nr 1- Katarzyna Kubanek, specjalista ds. rozwoju zawodowego)

oraz

- 34 350 60 89 (pokój nr 3- Patrycja Kmiecik- specjalista ds. rozwoju zawodowego- stażysta).

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu